Pierwszy dworzec w Pasłęku. Zbudowany na południe od dzisiejszego dworca, na wysokości obecnego złomowca. Otwarty został wraz z otwarciem linii w 1882 roku. Miał być to dworzec tymczasowy. Zbudowany jako budynek parterowy, szkieletowy (mur pruski), pokryty deskowaniem w kolorze białym. W budynku mieściły się: kasa biletowa, poczekalnia i pomieszczenia obsługi stacji. Z tyłu mieściła się dworcowa kawiarnia wraz z ogrodem. Budynek ten stał podobno jeszcze do lat 70 XX wieku, potem został rozebrany.

Dworzec kolei żelaznej w Pasłęku . Widok od strony dzisiejszego Banku Spółdzielczego, który od dworca dzielił pusty plac . Przed głównym wejściem, nie zmienionym do dnia dzisiejszego ówczesne taxi w postaci dorożki . Dworzec i sama kolej nie miały takiej konkurencji jak dzisiaj będąc oczywistym monopolistą w dziedzinie transportu osobowego i towarowego.

Do Pasłęka kolej dotarła dość późno. Budowę szlaku łączącego Bogaczewo z Małdytami planowano już w 1861 roku, jednak spór między powiatami pasłęckim, morąskim oraz elbląskim o udział w kosztach budowy znacznie opóźnił budowę. Ostatecznie linę otwarto 1 listopada 1882 roku. Budowa kosztowała 2730000 marek.

Pasłęk – obecny budynek dworca. Wybudowany około 1910 roku. W praktycznie nie zmienionej formie pozostał do dziś. Świadek wielu radosnych powitań i czułych pożegnań. Choć teraz mało kto zwraca na niego uwagę, warto jednak chwilkę się zatrzymać i spojrzeć na piękno architektury tego budynku.